close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך בוחרים ברואה חשבון?

מערכת שורשו אב, תשפג24/07/2023

בחירתו של משרד רואי חשבון היא צעד מרכזי בניהולו הכלכלי והפיננסי המוצלח של כל בית עסק, קטן וגדול כאחד

תגיות:
צילום: freepik
בחירתו של משרד רואי חשבון היא צעד מרכזי בניהולו הכלכלי והפיננסי המוצלח של כל בית עסק, קטן וגדול כאחד.

רואי חשבון הינם אנשים מקצוע המתמחים בתחומי הפיננסים, וביכולתם להעניק ייעוץ פיננסי ולבצע את כל המעקבים, הניתור והניתוח החשבונאי הנדרש, זאת כדי להבטיח שבית העסק יתנהל כהלכה אל מול רשויות המס, וכן יתנהל באופן נכון ומושכל כלכלית.

בשוק הישראלי ניתן למצוא משרדי ראיית חשבון למכביר, וקל מאוד לכל בעל ובעלת עסק להתבלבל ולחפש אחר משרד שאיננו בהכרח תואם את צרכיהם. על-כן, חשוב לקחת בחשבון מספר טיפים עיקריים דוגמת אלו שלהלן, ואשר יעזרו
צילום: freepik
לבחור בצורה יעילה ומועילה את המשרד המתאים.

ניתוח עסקי ויעדים
ראשית כל, הגדירו באופן ברור את סוג העסק או הפעילות שלכם. האם מדובר בעסק גדל הדורש עיבוד נתונים רב? האם יש לכם צורך להבין לאן פניו של העסק מועדות? או שמא מדובר בעסק קטן שצריך ייעוץ כלכלי בסיסי סטנדרטי?

ככל שהעסק מחזיק בצרכים ייחודיים וייעודיים לו כגון התמחות בסוגי מס מסוימים, תקנות מסוימות וכיוצא בכך, הרי שמומלץ לחפש אחר רואה חשבון אשר מביא עמו ניסיון והתמחות בתחום זה לבד.

לדוגמה, עסקים המבקשים להתרחב אל מעבר לים, ולפתוח סניפים בערים שונות ברחבי העולם. או עסקים המבקשים להיכנס לתחומים נוספים בהם מעולם לא עסקו קודם כגון חנות בגדים שעתה גם מציעה פריטים לבית.

ניסיון והתמחות
בחרו במשרד רואי חשבון בעל ניסיון רב בתחום ואשר מתמחה בתחום הייחודי לכם.

ישנם משרדי ראיית חשבון שיודעים לנהל את היבטיהם הפיננסיים הייחודיים של בתי עסק בתחום המזון. ואילו מנגד ישנם רואי חשבון שיבקשו שלא לקחת תיקים מסוג זה.

כמו-כן, ישנם משרדים המתמחים באופן פרטני בניהולם של תיקים קטנים כגון עוסק פטור, ואילו ישנם משרדי ראיית חשבון שלוקחים אך ורק עוסקים מורשים וחברות בע"מ. ישנם משרדים המבקשים לספק שירותי ראיית חשבון לעסקים קטנים ואילו משרדים העובדים רק עם עסקים גדולים.

ישנם גם משרדים המתמחים בליווי פיננסי עבור חברות גדולות, תאגידים ועמותות.

המלצות וביקורות
תמיד יש לבדוק אם ישנן המלצות וביקורות על המשרד אותו מצאתם.

ניתן לבדוק את הביקורות על פי שם בית העסק והפידבק שעולה מן הרשת. כך למשל הכרטיס העסקי של גוגל יכול לספק תובנות על הפידבקים אשר ניתנים על-ידי לקוחות המשרד.

עם זאת, המשיכו לשוטט ברשת מעט יותר, ובדקו אם ישנם היבטים נוספים הנאמרים על המשרד, פרסומים שונים וכיוצא בזאת. ככל שתבדקו את התוצאות שעולות מחיפוש שמו של משרד ראיית החשבון באינטרנט, כך תקבלו תמונה טובה יותר לגבי אמינותו ואיכותו של המשרד.

יחס אישי
יחס אישי הוא חשוב, גם אם מדובר בניהול חשבונאי לעסק קטן או גדול.
משרדי ראיית חשבון מביאים עמם אמנם שירות שהוא מחושב מאוד ומבוסס על נתונים, אך הוא מתבסס גם על הקשר שבין משרד ראיית החשבון לבין הלקוחות.

בדקו שמדובר במשרד אשר יודע כיצד לתת מענה אישי בעת הצורך, המסוגל לספק מענה מהיר ברגעים ובהם בעל או בעלת העסק זקוקים לעצה או הכוונה, ומשרד השואף לתהליך עבודה קל ופשוט.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה